Grupa Kapitałowa Śnieżka w I półroczu 2023 r. wypracowała przychody ze sprzedaży o 7,7% wyższe niż przed rokiem, osiągając 434,5 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 60,6 mln zł (+43,0% r/r), wynik EBITDA 80,2 mln zł (+32,6% r/r), a skonsolidowany zysk netto 41,3 mln zł (+79,8% r/r).
Dobre wyniki Grupy to w dużej mierze efekt realizacji długoterminowej strategii marketingowo-sprzedażowej, której elementem jest polityka pricingowa. Na całą branżę, w której działa Grupa, nadal wpływa szereg niekorzystnych czynników makroekonomicznych, takich jak wysoka inflacja i niskie wskaźniki nastrojów konsumenckich. Pozytywny wpływ na wyniki Grupy w Polsce miał natomiast niesłabnący od kilku lat trend premiumizacji, czyli kupowania produktów wyższej jakości.
W I półroczu 2023 r. Grupa osiągnęła wzrost sprzedaży na najważniejszym dla niej polskim rynku o 6,8% r/r. Wzrost sprzedaży był także wsparty wyższą sprzedażą na rynku ukraińskim, który szybko odbudowuje swoje udziały w strukturze przychodów Grupy. Ich obecne poziomy są porównywalne do osiąganych przed wybuchem wojny.
Natomiast na rynku węgierskim przychody Grupy spadły o 8,7% r/r. Jest to spowodowane przede wszystkim wysoką inflacją na Węgrzech, która przekłada się na spadek siły nabywczej konsumentów.
W drugiej części sezonu Grupa Śnieżka będzie się koncentrować na umocnieniu pozycji rynkowej. Ochrona marż pozostaje kluczowa dla Zarządu.
Podsumowanie
Grupa Śnieżka w I półroczu 2023 r. osiągnęła dobre wyniki, pomimo niekorzystnych czynników makroekonomicznych. Na wyniki Grupy pozytywny wpływ miały:
- skuteczna strategia marketingowo-sprzedażowa
- trend premiumizacji
- wzrost sprzedaży na rynku polskim
- wyższa sprzedaż na rynku ukraińskim
W drugiej części sezonu Grupa Śnieżka będzie się koncentrować na umocnieniu pozycji rynkowej i ochronie marż.
Więcej o gospodarce w najnowszym numerze magazynu Miasto i Ludzie. Chcesz wspomóc redakcję, kup Magazyn Miasto i Ludzie w kiosku, sklepie lub na poczcie.