Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka opublikowała wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2023 roku. Spółka odnotowała wzrost przychodów o 8,3% r/r, do 705,1 mln zł. Wzrost ten był napędzany przez odbicie rynku ukraińskiego oraz rosnący trend premiumizacji na polskim rynku.
Odbicie rynku ukraińskiego
W Ukrainie, gdzie Śnieżka jest liderem rynku, przychody firmy wzrosły o 33,4% r/r, do 70,9 mln zł. Jest to znaczący wzrost w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to wybuch wojny spowodował gwałtowny spadek sprzedaży.
Rosnący trend premiumizacji
Na polskim rynku, który odpowiada za ponad 68% przychodów Grupy, przychody wzrosły o 9,0% r/r, do 463,6 mln zł. W tym przypadku wzrost był napędzany przez rosnący trend premiumizacji, czyli kupowania produktów wyższej jakości.
Dobre wyniki finansowe
W wyniku wzrostu przychodów i rentowności Grupa Śnieżka osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe. Skonsolidowany zysk netto wzrósł o 84,5% r/r, do 82,5 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 115,9 mln zł (wzrost o 56,4%), a wynik EBITDA 145,1 mln zł (wzrost o 43,1%).
Optymizm na przyszłość
Spółka podkreśla, że wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2023 roku są bardzo satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę trudne warunki makroekonomiczne. Grupa Śnieżka jest dobrze przygotowana na przyszłość, dzięki silnej pozycji rynkowej, rozpoznawalnym markom oraz efektywnie działającym modelom operacyjnym.
Przyszłe inwestycje
W 2023 roku Grupa Śnieżka planuje ograniczyć nakłady inwestycyjne. Po zakończeniu rekordowego cyklu inwestycyjnego w latach 2018-2022, Spółka skupi się na utrzymaniu i rozwoju istniejących aktywów.
Co dalej?
W kolejnych kwartałach Grupa Śnieżka będzie monitorować sytuację gospodarczą i dostosowywać swoją strategię do zmieniających się warunków. Spółka jest przekonana, że dzięki silnej pozycji rynkowej i rozpoznawalnym markom będzie w stanie kontynuować wzrost w przyszłości.
Chcesz weprzeć redakcję, kup w punkcie sprzedaży prasy nowy numer Magazynu Miasto i Ludzie.