Pociągi linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 relacji Kraków – Skawina będą kursować na wydłużonej trasie do stacji Podbory Skawińskie. Wydłużone zostają wszystkie pociągi Kolei Małopolskich na linii SKA2 kończące obecnie bieg w Skawinie. Nowa relacja pociągów usprawni dowóz pracowników zakładów przemysłowych zlokalizowanych w rejonie przystanku Skawina Zachodnia oraz poprawi sytuację mieszkańców zachodnich rejonów Gminy Skawina dojeżdżających do Krakowa.
Nowy rozkład jazdy przyniesie również rewolucyjną zmianę dla mieszkańców Olkusza i Bukowna, którzy po raz pierwszy od wielu lat otrzymają bezpośrednie połączenia kolejowe z Krakowem. Tym samym po kilkunastu latach przerwy wróci ruch pasażerski na odcinek z Bukowna do Jaworzna Szczakowej. Z Olkusza do Krakowa będzie można dotrzeć w dni robocze 7 razy na dobę, w tym raz z przesiadką w Jaworznie Szczakowej. Większość kursów pojedzie jako przyspieszona i z Olkusza do Krakowa dotrze w nieco ponad godzinę. W celu dodatkowej promocji regionu olkuskiego pociągi otrzymają nazwy: „Gwarek olkuski”, „Jurajski”, „Rabsztyn”, „Francesco Nullo” oraz „Jadwiga”.
Niestety kilka pociągów szczególnie na trasie Tarnów – Kraków, Kraków – Nowy Sącz zniknie z rozkładu. Szczególnie brakuje szybkich połączeń na tej trasie po godzinie 18.00 do 20.00. Szkoda, bo nie wszyscy pracują jak urzędnicy i kończą prace o 15.00. Pozostali też chętnie wróciliby do domu szybciej i wcześniej. Po godzinie 18.00 „królują” w rozkładzie IC niedostępne dla „zwykłych” posiadaczy np. biletów miesięcznych. Ceny biletów miesięcznych też poszły do góry i nie jest to kosmetyczna podwyżka.
Chcesz wspomóc redakcję, kup papierową wersję magazynu Miasto i Ludzie