Tarnowski system Roweru Miejskiego rośnie w siłę a rowerzystom pedałuje się po mieście coraz łatwiej. Wystarczy przypomnieć, że w ubiegłym sezonie Tarnowski Rower Miejski został rozbudowany o kolejne dwie stacje dokujące: Piaskowa–Park i Konarskiego–Sąd (obok budynku więzienia).
Dokupiono też kolejne jednoślady. To oznacza, że od 1 marca system będzie miał 18 stacji i 190 rowerów – w tym 10 dziecięcych i 10 wyposażonych w foteliki.
W nadchodzącym sezonie rowerowym, który rozpoczyna się 1 marca, firma Nextbike będzie się zajmowała zarządzaniem i eksploatacją systemu Tarnowskiego Roweru Miejskiego, podobnie zresztą jak robiła to dotychczas
Firma do zarządzania systemem roweru miejskiego w 2023 roku została wyłoniona w drodze przetargu ogłoszonego przez Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie. Nextbike jest dobrze znana miłośnikom miejskich rowerów. To ona budowała system, który zaczął działać w 2018 roku. Teraz przez kolejne 12 miesięcy będzie go utrzymywała, na zasadach określonych w zawartej właśnie umowie.
Główny obowiązek firmy polega na właściwym rozmieszczaniu miejskich jednośladów w stacjach dokujących. Oprócz tego – zgodnie z zapisami umowy – Nextbike ma dbać o stan techniczny rowerów oraz innych elementów wchodzących w skład systemu. W zakresie zadań jest także utrzymywanie w całym okresie objętym umową Biura Obsługi Klienta. Koszt świadczenia wszystkich usług to 660 tysięcy zł brutto.
System Tarnowskiego Roweru Miejskiego ma obecnie ponad osiem tysięcy zarejestrowanych użytkowników, którzy w ciągu sezonu wypożyczają rowery około 20 tysięcy razy, przejeżdżając nimi ponad 50 tysięcy kilometrów.
(kut)
Na zdjęciach nowa stacja roweru miejskiego przy tarnowskim Zakładzie Karnym na Konarskiego. Fot. Archiwum UMT
Tarnów/ Elektryczny autobus będzie woził tarnowian w ramach testów
Chcesz wesprzeć redakcję, kup w kiosku najnowszy numer magazynu Miasto i Ludzie