TARNÓW. Zakończyły się prace modernizacyjne na ulicy Nowy Świat. Rozpoczął się remont ulicy Piłsudskiego – na odcinku od ul. Mickiewicza do Kopernika.
Zakończyły się prace modernizacyjne na ulicy Nowy Świat. Wykonawca zgłosił inwestycję do odbioru, zaplanowano go w przyszłym tygodniu. Ulica została wyremontowana na odcinku od ul. Słowackiego do Krakowskiej. Gruntowna modernizacja była prowadzona etapami, by jak najbardziej ograniczyć utrudnienia w ruchu.
Najpierw przeprowadzono remont odcinka ulicy Nowy Świat od Słowackiego do al. Solidarności, na czas prac odcinek został całkowicie zamknięty. Później ekipy przeniosły się na odcinek pomiędzy al. Solidarności i ul. Krakowską. Tu modernizację prowadzono przy połówkowym zamknięciu jezdni.
Zakres prac był spory – na całym odcinku wymieniono podbudowę jezdni. Następnie została położona nowa nawierzchnia bitumiczna. Ciągi piesze wykonano z kostki betonowej. Końcowym etapem było wykonanie oznakowania poziomego – przejść dla pieszych oraz parkingów. Koszt modernizacji ulicy Nowy Świat to około 2,2 mln zł. Połowa tej kwoty to dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Rozpoczął się remont ulicy Piłsudskiego – na odcinku od ul. Mickiewicza do Kopernika. Prace będą prowadzone przy połówkowym zamknięciu jezdni – przejazd zostanie utrzymany, nie będzie możliwości parkowania wzdłuż ulicy. Czasowo została wprowadzona nowa organizacja ruchu.
Prace rozpoczęły się na wschodniej części Piłsudskiego (wcześniej ze strony zachodniej wymontowano z miejsc parkingowych czujniki parkowania). Nawierzchnia zostanie przebudowana wraz z całą konstrukcją, z uwagi na uzgodnienia konserwatorskie będzie wykonana z kamienia naturalnego. Obecne krawężniki zostaną zastąpione nowymi, kamiennymi, przebrukowane będą zjazdy znajdujące się w obrębie pasa drogowego. Zamiast ażurowych płyt, na miejscach postojowych zostanie ułożona jasna kostka granitowa.
W drugim etapie ekipy przeniosą się na stronę zachodnią, by gruntownie przebudować jezdnię w miejscu, gdzie dotychczas był pas postojowy. Po zakończeniu prac około miesiąca trzeba będzie poczekać na związanie spoin w nawierzchni jezdni, dopiero później zostanie wprowadzona stała organizacja ruchu i droga zostanie w pełni dopuszczona do użytkowania.
Po wykonaniu podstawowych prac wdrożony zostanie projekt nasadzeń drzew, wykonawca zajmie się także odtworzeniem zieleńców i trawników. Koszt prac to niespełna 1,5 mln zł.
Chcesz wspomóc redakcję, kup w kiosku najnowszy numer magazynu Miasto i Ludzie