Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tarnów/ Jak żyło się tarnowianom w średniowieczu – opowie Krzysztof Moskal
    • Tarnów/ Aniołki Solskiego zapraszają na koncerty muzyki filmowej
    • Tarnów/ Ciepiela apeluje do PKP, aby nie trzeba się było wstydzić dworca w Mościcach
    • Dąbrowa Tarnowska/ Z siekierą po alkohol i papierosy
    • Policja szuka sprawcy potrącenia pieszego w Otfinowie
    • Zdrowie/ Czas na błonnik, czas na Colon C!
    • Od środy zmienia się rozkład jazdy MPK. Będzie mniej kursów na linii nr 14
    • Zderzenie trzech aut na autostradzie A4, trzy osoby poszkodowane
    Facebook Twitter Instagram
    Miasto i Ludzie magazyn portal
    • Aktualności
      • Zdrowie
      • Sportowe Wydarzenia
        • Akademia Szachowa
    • Fotorelacje
    • Kobieta
      • Uroda
      • Kulinarnia
      • Dom i ogród
      • Dziecko
      • Fszechogarniająca Mama
    • Kultura
      • Książki
      • Muzyka
      • Wydarzenia artystyczne
    • Historia
      • Wspomnienia
    • Gospodarka
      • Bieżące sprawy
      • Warto wiedzieć
    • Podróże
    • Ludzie
      • Felietony
      • Reportaże
      • Wywiady
    • Archiwum
      • Archiwum Miasto i Ludzie 2022
      • Archiwum Miasto i Ludzie 2021
      • Archiwum Miasto i Ludzie 2020
      • Archiwum Miasto i Ludzie 2019
      • Archiwum Miasto i Ludzie 2018
    Miasto i Ludzie magazyn portal
    You are at:Strona główna » Mielec/ Linia kolejowa nr 25 z Mielca do Padwi jest już zmodernizowana

    Mielec/ Linia kolejowa nr 25 z Mielca do Padwi jest już zmodernizowana

    0
    By Redakcja on 14 listopada 2022 Aktualności

    Na trasę kolejową z Mielca do Padwi Narodowej wróciły pociągi. W poniedziałek na nowym peronie kolejowym w Chorzelowie koło Mielca odbyła się konferencja prasowa, w której wzięli m.in. udział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl i poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba.

    Kilkanaście lat temu były plany zlikwidowania linii kolejowej biegnącej z Dębicy przez Mielec w stronę Tarnobrzegu. Jak powiedział wójt gminy Mielec Józef Piątek, wszyscy swego czasu myśleli, że transport kolejowy zostanie całkowicie zaniechany i zniszczony na tej linii.

    „Podjęta została decyzja, że tak się nie stanie i transport kolejowy został przywrócony’ – mówił w poniedziałek na peronie w Chorzelowie wójt mieleckiej gminy Józef Piątek. „Rewitalizacja tej linii doprowadziła do tego, że stoimy dziś na pięknym peronie w Chorzelowie, możemy z niego korzystać, a w przyszłości mielecką linią kolejową nr 25 pojedziemy jeszcze dalej”.

    Według wójta Józefa Piątka, mieszkańcy gminy Mielec, zwłaszcza Chorzelowa, z pewnością będą chętniej teraz korzystali z transportu kolejowego zamiast korzystać z samochodów. W gminie wybudowany zostanie jeszcze jeden peron, a w przyszłości rozbudowana zostanie w Chorzelowie także bocznica kolejowa.

    „Dzisiaj kolejny ważny dzień, cieszymy się, że linia kolejowa nr 25 z Mielca do Padwi została dopuszczona do eksploatacji” – powiedział w poniedziałek marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl. „Realizacja całej tej inwestycji jeszcze się nie zakończyła, ale po zmodernizowanych torach z Mielca do Padwi można już prowadzić przejazdy kolejowe, zarówno towarowe, jak też pasażerskie. To ważna sprawa, aby mogła ona służyć pasażerom, a także całej gospodarce powiatu mieleckiego i Podkarpacia”.

    Jak wyliczył marszałek Ortyl, inwestycja składa się z kilku elementów. Jednym z nich była oczywiście modernizacja odcinka torów kolejowych z Mielca do Padwi. W ramach tej inwestycji budowane jest także drugie przejście podziemne w Mielcu, które zostanie oddane do użytku przed końcem roku. Budowany jest także potężny wiadukt, który rozpościera się nad ulicą Sienkiewicza i zmodernizowaną linią kolejową.

    „Budowa wiaduktu jest obiektem zainteresowania wielu mielczan, którzy czekają na moment, gdy zostanie on oddany do użytku” – stwierdził marszałek Ortyl. „Będzie wtedy można skorzystać z dużej części planowanej północnej obwodnicy Mielca z przejazdem przez rzekę Wisłokę”.

    Jak zapewnił marszałek Podkarpacia, w planach jest zmodernizowanie kolejnego odcinka tej trasy kolejowej prowadzącego od Padwi Narodowej w stronę Tarnobrzegu i Sandomierza.

    „To wszystko jest zaplanowane w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia” – powiedział marszałek Władysław Ortyl. „I nadejdzie taki czas, gdy ta linia kolejowa zostanie zmodernizowana na całej długości i będzie można dojechać pociągiem, czy to do Sandomierza czy do Tarnobrzegu. I trzeba pamiętać, że ta linia kolejowa będzie prowadziła dalej do Łodzi i będzie też można dostać się nią przez Stalową Wolę do Lublina”.

    Jak powiedział marszałek Ortyl, od nowego roku kursowanie na trasie z Dębicy przez Mielec do Padwi Narodowej powinno rozpocząć sześć kolejnych nowych pociągów. Obecnie tę linię obsługuje osiem pociągów.

    W jego ocenie linia kolejowa z Dębicy do Padwi powinna być także intensywnie wykorzystywana do transportu towarowego koleją, gdyż łączy ona dwie strefy gospodarcze i kilka podstref. „To na pewno ważna inwestycja dla Podkarpacia” – zauważył Ortyl.

    „Cieszę się, że ta linia kolejowa jest konsekwentnie modernizowana zgodnie z tym, co obiecaliśmy 12 lat temu mieszkańcom Mielca i powiatu mieleckiego, że kolej zostanie do Mielca przywrócona” – powiedział europoseł Tomasz Poręba. „Po zrealizowanym pierwszym etapie z Dębicy do Mielca, dziś mamy kontynuację w kierunku Padwi Narodowej. To co jest bardzo ważne to to, że w przyszłości chcemy kontynuować modernizację tej linii kolejowej w stronę Tarnobrzegu, po to, żeby zyskać dodatkowe, alternatywne połączenie kolejowe z centrum Polski. To jest czymś naprawdę strategicznym dla rozwoju Mielca, powiatu mieleckiego i całego Podkarpacia”.

    Według Tomasza Poręby, zmodernizowana linia kolejowa przyciągnie nowych inwestorów. Da także szansę na skok cywilizacyjny północnej części województwa podkarpackiego.

    „Gdy popatrzyć na tę inwestycję przez pryzmat planów Unii Europejskiej, to można zobaczyć, że jest ona zgodna z unijną polityką. Unia bardzo mocno inwestuje w kolej” – powiedział Poręba. „W Europie bardzo intensywnie inwestuje się w remonty i budowę linii kolejowych. To się wpisuje w logikę, aby ludzie korzystali z transportu publicznego i pociągów. Przy rosnących cenach benzyny rośnie zresztą liczba osób zainteresowanych korzystaniem z transportu publicznego i kolei”.

    Według Poręby, jest to kolejna korzyść z decyzji, którą podjęli wspólnie z marszałkiem Ortylem 12 lat temu, gdy zdecydowali, że nie tylko nie dopuszczą do likwidacji linii kolejowej z Dębicy w stronę Mielca (bo takie plany też były), ale zdecydowali, że pociągi powrócą na tę linię.

    „Dzisiaj stoimy na przystanku kolejowym w Chorzelowie i cieszymy się z kolejnego etapu modernizacji mieleckiej linii kolejowej” – powiedział europoseł Tomasz Poręba. „Mam nadzieję, że już w kolejnym roku będzie nam dane powiedzieć o kolejnych inicjatywach służących dalszej modernizacji tej linii kolejowej w kierunku Tarnobrzegu”.

    Mateusz Wanat, Dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., powiedział, że modernizacja linii kolejowej nr 25 przez Mielec to tylko jedna z inwestycji prowadzonej przez koleje w województwie podkarpackim.

    „Pierwsze połączenia na tej linii udało się oddać do użytku we wrześniu ubiegłego roku” – powiedział dyrektor Mateusz Wanat. „W tym roku w listopadzie wydłużyliśmy ten odcinek o kolejnych 18 kilometrów toru. Teraz mieszkańcy Tuszowa Narodowego, Chorzelowa czy Jaślan mogą dostać się pociągiem do Mielca, Dębicy i dalej do Krakowa czy Rzeszowa”.

    W ramach inwestycji przebudowanych zostało nie tylko 18 kilometrów torów, ale także 14 przepustów. Zmodernizowanych zostało 12 przejazdów kolejowych, które wyposażone zostały w nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym. Według dyrektora Wanata, ważne jest także, że nad torami i nad ulicą Sienkiewicza w Mielcu powstaje nowy wiadukt drogowy, który zastąpi dwa przejazdy. Jak podkreślił dyrektor Wanat, to wszystko realizowane jest w ramach inwestycji prowadzonych przez PKP PLK.

    Koszt zmodernizowania linii kolejowej z Mielca do Padwi Narodowej to 106 mln zł. Łączny koszt zmodernizowania linii z Dębicy do Padwi to około 350 mln zł.(PAP)

    autor: Janusz Smoliński

    smol/ drag/

    Fot. Janusz Smoliński

    Obejrzyjcie film z konferencji:

     

    DSC05712
    DSC05713
    DSC05706
    DSC05708
    DSC05714
    DSC05705
    DSC05711

     

    Chcesz wspomóc redakcję, kup w kiosku najnowszy numer magazynu Miasto i Ludzie. Gazeta dostępna w Małopolsce i na Podkarpaciu. Cena trzy złote.

    MiL-nr-10-pierwsza-strona

    Post Views: 497
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakcja

    Related Posts

    Tarnów/ Jak żyło się tarnowianom w średniowieczu – opowie Krzysztof Moskal

    Tarnów/ Aniołki Solskiego zapraszają na koncerty muzyki filmowej

    Tarnów/ Ciepiela apeluje do PKP, aby nie trzeba się było wstydzić dworca w Mościcach

    Comments are closed.

    Ostatnie wpisy

    • Tarnów/ Jak żyło się tarnowianom w średniowieczu – opowie Krzysztof Moskal
    • Tarnów/ Aniołki Solskiego zapraszają na koncerty muzyki filmowej
    • Tarnów/ Ciepiela apeluje do PKP, aby nie trzeba się było wstydzić dworca w Mościcach
    • Dąbrowa Tarnowska/ Z siekierą po alkohol i papierosy
    • Policja szuka sprawcy potrącenia pieszego w Otfinowie

    Najnowsze komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia.

    Archiwa

    • luty 2023
    • styczeń 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • wrzesień 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • październik 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • czerwiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • luty 2021
    • styczeń 2021
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • sierpień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • maj 2020
    • kwiecień 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • listopad 2019

    Kategorie

    • Akademia Szachowa
    • Aktualności
    • Bieżące sprawy
    • Dom i ogród
    • Dziecko
    • Felietony
    • Fotorelacje
    • Fszechogarniająca Mama
    • Gospodarka
    • Historia
    • Kobieta
    • Książki
    • Kulinarnia
    • Kultura
    • Ludzie
    • Muzyka
    • Podróże
    • Reportaże
    • Sportowe Wydarzenia
    • Uroda
    • Warto wiedzieć
    • Wspomnienia
    • Wydarzenia artystyczne
    • Wywiady
    • Zdrowie

    O portalu Miasto i Ludzie

    Jesteśmy miesięcznikiem regionalnym, który ukazuje się w Tarnowie od 8 lutego 2013. Obejmujemy swoim zasięgiem miasto Tarnów, powiat tarnowski, miasto Brzesko i powiat brzeski, Dąbrowę Tarnowską i powiat dąbrowski, Dębicę i powiat dębicki, Bochnię i powiat bocheński, Proszowice i powiat proszowicki, Wieliczkę i powiat wielicki.

    Dodatkowe informacje
    • O portalu
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    • Kontakt

    Kontakt

    Wydawnictwo: Libre Sp. z o.o.

    tel. 537 33 88 84

    e-mail: redakcja@miastoiludzie.pl

    strona: www.miastoiludzie.pl

    © 2023 Portal Miasto i Ludzie. | Wykonanie i opieka techniczna Comp-Web Studio.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.