Grupa Śnieżka podwaja zysk netto w 2023 roku i ogłasza ambitne cele

0

Grupa Śnieżka, jeden z liderów rynku farb w Polsce, ogłosiła dzisiaj imponujące wyniki za rok 2023. Spółka wypracowała 857,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8,3% rok do roku. Zysk netto Grupy podwoił się w porównaniu z 2022 rokiem i wyniósł 83,5 mln zł.

Solidny wzrost w wymagającym otoczeniu

W 2023 roku Grupa Śnieżka zmierzyła się z wyzwaniami makroekonomicznymi, takimi jak wysoka inflacja i rosnące stopy procentowe. Pomimo tych czynników spółka osiągnęła bardzo dobre wyniki.

– Cieszymy się, że pomimo trudnej sytuacji na rynku, zdołaliśmy zrealizować nasze cele i podwoić zysk netto w 2023 roku – mówi Joanna Wróbel-Lipa, Wiceprezes Zarządu Śnieżka SA. – Kluczową rolę w tym sukcesie odegrały silne marki Grupy, skuteczne strategie sprzedażowe i marketingowe, a także konsekwentna polityka cenowa.

Ambitne cele do roku 2028

Grupa Śnieżka zaprezentowała również ambitne cele strategiczne na rok 2028. Spółka dążyć będzie do:

  • osiągnięcia skonsolidowanych przychodów netto na poziomie 1,1 mld zł,
  • osiągnięcia marży EBITDA na poziomie 18%,
  • zwiększenia udziału rynkowego do ponad 20% w kluczowych krajach działania, tj. w Polsce, na Węgrzech i w Ukrainie.

Inwestycje w dystrybucję i zrównoważony rozwój

W 2024 roku Grupa Śnieżka rozpoczęła rozszerzenie modelu dystrybucji na rynku niezależnym w Polsce. Celem tego posunięcia jest zwiększenie konkurencyjności i budowa przewagi na rynku.

Spółka kładzie również duży nacisk na zrównoważony rozwój. W 2023 roku Grupa Śnieżka otrzymała złoty Medal EcoVadis, co plasuje ją w gronie 5% najlepszych przedsiębiorstw poddanych certyfikacji.

Dywidenda dla akcjonariuszy

Zarząd Śnieżki rekomenduje wypłatę dywidendy z zysku za 2023 rok w kwocie prawie 40 mln zł, tj. w wysokości 3,17 zł na jedną akcję. Ostateczną decyzję odnośnie do wypłaty dywidendy podejmą akcjonariusze spółki podczas ZWZ.

Grupa Śnieżka – lider rynku z silnymi markami

Grupa Śnieżka to jeden z liderów rynku farb w segmencie wyrobów dekoracyjnych w Polsce. Spółka działa aktywnie także na kilkunastu rynkach zagranicznych. Na Węgrzech jest znaczącym graczem w segmencie farb dekoracyjnych, a w Ukrainie jednym z dominujących podmiotów w produkcji farb i szpachli.

Grupa Śnieżka zatrudnia ponad 1 100 pracowników, a jej zakłady produkcyjne wytwarzają rocznie ponad 140 mln kg produktów. Kluczowe marki Grupy to: Śnieżka, Magnat, Poli-Farbe, Vidaron, Rafil i Foveo-Tech.

Chcesz wspomóc redakcję, kup Magazyn Miasto i Ludzie w kiosku, sklepie lub na poczcie. Już w piątek nowy numer.

Share.

Comments are closed.

Exit mobile version