Menu

MPK testuje system informacji przystankowej

Ruszyły testy systemu informacji przystankowej w wybranych tarnowskich autobusach. Wprowadzenie komunikatów głosowych ma ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej wszystkim pasażerom, szczególnie osobom niedowidzącym.

mpkDziałanie systemu opiera się na systemie głośnomówiącym zamontowanym w zeszłym miesiącu we wszystkich pojazdach MPK. Autobus po przyjechaniu na przystanek i otwarciu drzwi emituje komunikat głosowy o numerze linii i kierunku jazdy, np. „linia 9, kierunek Mościce”.- Nierzadko zdarzały się sytuacje, gdy pasażer zajęty rozmową, szczególnie w godzinach nasilonego ruchu komunikacyjnego, nie zauważał, że jego autobus właśnie podjechał na przystanek.

Wprowadzana innowacja wykorzystuje istniejące systemy elektroniczne do dodatkowego powiadomienia pasażera o przyjeździe jego autobusu – tłumaczy Jerzy Wiatr, prezes MPK w Tarnowie.System jest testowany w dwóch autobusach Otokar (o numerach bocznych 612 i 619). Testy potrwają do końca kwietnia. Jeśli specjaliści nie stwierdzą nieprawidłowości, nowe oprogramowanie ma zostać zainstalowane we wszystkich pojazdach MPK do 5 maja.

Jak informują przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, niezależnie od wprowadzanej zmiany nadal działają piloty dla niedowidzących, które pozwalają sprawdzić linię i kierunek jazdy dowolną ilość razy, zarówno przed przyjazdem na przystanek, jak i po zatrzymaniu na przystanku. Dzięki pilotom osoby niedowidzące mogą upewnić się, czy wsiadają do właściwego pojazdu.

Więcej wiadomości z regionu w Tygodniku Miasto i Ludzie w Twoim kiosku

jedynka

Dodaj komentarz

Możesz użyć znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>