Menu

Jak skutecznie spalać tłuszcz?

Jak skutecznie spalić tkankę tłuszczową i poprawić swoją sylwetkę? Jedynym dobrym sposobem jest odpowiednio zbilansowana dieta oraz regularny wysiłek fizyczny. W celu przyśpieszenia efektów należy zastosować intensywny trening.
Nawet osoby początkujące są w stanie skutecznie walczyć z nadwagą i pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Poniżej opisana metoda nie jest skomplikowana i przynosi dość szybko oczekiwane efekty.

 

Od czego należy zacząć?

Na początku należy wybrać trzy ćwiczenia, które zmuszają do wysiłku całe ciało a następnie wykonywać je po kolei. Do treningu można wykorzystać na przykład rowerek treningowy lub skakankę.

Każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką. Nie można zapominać o tym elemencie, ponieważ przygotowuje on organizm do intensywnego wysiłku. Odpowiednie rozgrzanie mięśni, ścięgien i stawów zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji. Rozgrzewka pozwala też skupić się na treningu.

Ćwiczenie powinno obejmować około dwunastu powtórzeń, po których musi nastąpić dwuminutowa przerwa a następnie kolejna tura. Cały trening nie może trwać krócej niż trzydzieści minut, ponieważ dopiero po takim okresie czasu organizm zaczyna spalać zapasy tkanki tłuszczowej.

Najlepsze efekty można osiągnąć wtedy, gdy co jakiś czas zmienia się ćwiczenia. Trening jest bardzo intensywny, dlatego na koniec należy położyć się na podłodze i rozluźnić ręce i nogi. Odpoczynek po wysiłku jest konieczny by akcja serca mogła wrócić do normy.

O czym należy pamiętać?

Trening tego typu można wykonywać zarówno w siłowni jak i w domu. W jego trakcie można wykonywać pompki, brzuszki lub przysiady. Można też korzystać z dodatkowego sprzętu na przykład: orbitreka, bieżni lub steppera. Najważniejsze jest to by trening był urozmaicony. Monotonia w czasie ćwiczeń sprawi, że dość szybko z nich zrezygnujemy.

Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać jest to by w czasie wysiłku nie zapominać o uzupełnianiu płynów. Woda stanowi około dziewięćdziesięciu procent składu krwi i jest niezbędna w procesie transportu tlenu w organizmie. Wysiłek fizyczny znacznie zwiększa zapotrzebowanie organizmu na wodę. Odwodnienie może skutkować osłabieniem, zaburzeniami równowagi a nawet utratą przytomności.

Warto postarać się by w czasie ćwiczeń czuć się komfortowo. Bardzo pomaga dobra i rytmiczna muzyka. Duży wpływ na wygodę w czasie ćwiczeń ma strój. Dobrej jakości ubranie oraz obuwie nie tylko zwiększa wygodę, ale również podnosi bezpieczeństwo w czasie treningu.

Dodaj komentarz

Możesz użyć znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>